http://semandseo.pl/seo-pozycjonowanie/102-seo-porady-na-2018-rok-i-nie-tylko/

 

SEO w 2019? Seo to jedna z branż, gdzie trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie i śledzić nowinki, by nie zostać z tyłu za swoją konkurencją. Google przyzwyczaiło już nas do wprowadzania nowinek w wynikach wyszukiwania, które ułatwiają Internautom znaleźć tego co szukają, lecz jednocześnie mogą ograniczać pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki.

SEO w 2019 czyli na jakie elementy warto zwrócić uwagę?

Satysfakcja użytkownika

Wprowadzenie algorytmów sztucznej inteligencji takich jak RankBrain pozwoliło Google lepiej badać, czy użytkownicy otrzymują satysfakcjonujące wyniki wyszukiwania.

Możemy się domyślać, że Google bada to na kilka sposobów, sprawdzając:

  • jak długo użytkownik pozostaje na stronie
  • czy odwiedza wiele podstron danej strony
  • czy użytkownik nie wraca do wyników wyszukiwania i nie przechodzi na inne serwisy

Wskazówki do wdrożenia:

  • sprawdź zaangażowanie użytkowników wchodzących na Twój serwis z wyników wyszukiwania, zwróć uwagę przede wszystkim na: średnią liczbę stron w trakcie sesji
  • sprawdź z jakich słów kluczowych użytkownicy wchodzą na Twój serwis, zastanów się jaka była ich intencja i czy Twoja strona na nią odpowiada, np. użytkownik wpisujący “jak dodać wizytówkę Google Maps” oczekuje konkretnej instrukcji na ten temat

Bezpośrednie odpowiedzi w wynikach wyszukiwania

Coraz częściej w wynikach wyszukiwania spotkać możemy bezpośrednie odpowiedzi takie jak poniżej:

Fraza “co to jest seo

Co to jest SEO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fraza “elementy komputera”

Jak wyszukiwać frazy w Google

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wydawać by się mogło, że użytkownik widząc tego typu wynik, dowie się wszystkiego bezpośrednio z wyników wyszukiwania i już nie odwiedzi podlinkowanego serwisu.

Nic bardziej mylnego! Statystyki pokazują, że obecność w tym miejscu daje dużo większe szanse na wejście na dany wynik niż 1. pozycja standardowych wyników wyszukiwania.

By znaleźć się w takim miejscu spełnionych musi być kilka czynników:

  • obecność treści o charakterze informacyjnym
  • pozycja w TOP10 na taką frazę
  • odpowiednia optymalizacja treści

Więcej na temat bezpośrednich odpowiedzi oraz tego jak zwiększyć swoje szanse by się w nich znaleźć przeczytasz w artykułach:

Wyszukiwanie głosowe

Analitycy marketingowi w badaniach rynku przewidują1, że do 2020 roku nawet 30% zapytań do Google mogą stanowić zapytania głosowe!

Tego typu wyszukiwań dokonujemy najczęściej:

  • prowadząc samochód
  • przygotowując posiłek
  • biorąc kąpiel

Z pewnością jest to kolejna rewolucja w wynikach wyszukiwania, która będzie miała miejsce już niedługo.

Co wyróżnia zapytania głosowe od standardowych wyszukiwań w Google? Okazuje się, że “rozmawiając” z asystentem głosowym lub smartfonem, zadajemy pytania takie jakie  zadaliśmy człowiekowi.

Na przykład:

  • “Ile lat ma Maryla Rodowicz?”, a nie “maryla rodowicz wiek”
  • “Jak dojechać na dworzec centralny?”, “ a nie “dworzec centralny”
  • “Kiedy skończyła się II Wojna Światowa”, a nie “II wś daty”

Aby zwiększyć szanse, że to właśnie Twoja strona zostanie “przeczytana” jako wynik, musisz zadbać o to, by Google lepiej zrozumiał jej treści. Idealnym narzędziem do tego są tzw. dane strukturalne, czyli odpowiednie oznaczenie semantyki treści dla robotów Google.

Drugim czynnikiem, który odgrywa kluczową rolę w głosowych wyszukiwaniach jest szybkość witryny. Użytkownicy oczekują szybkiej odpowiedzi, więc i strona powinna być szybko, by roboty Google mogły odnaleźć odpowiedź na pytanie użytkownika w krótkim czasie.

Wskazówki do wdrożenia:

Źródła:

1 – https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/04/10/voice-search-statistics-2018